Fitness & Powerplate

Crosstrainer 

De eenvoudige beweging voorziet jouw lichaam van een full-body workout.

Daarnaast biedt een crosstrainer een zeer prettige beweging voor het lichaam. In tegenstelling tot bijvoorbeeld hardlopen, hoeven je gewrichten geen klappen op te vangen tijdens het neerkomen van je voeten.
Naast dat je met een crosstrainer kunt afvallen is het ook een goede manier om de kracht in je benen te vergroten. Op een crosstrainer train je zowel je boven- als onderlichaam.

Welke spieren train je op een crosstrainer?

Beenspieren: dijbeen, kuitspier, hamstring
Bilspieren
Buikspieren
Armspieren: biceps, triceps
Schouders
Rugspieren

Hometrainer

Quadriceps
Het zorgt ervoor dat je makkelijker kunt traplopen, maar ook krijg je minder snel pijn met bijvoorbeeld hardlopen of lange wandelingen.

Bilspieren
Dit zorgt ervoor dat je een strakke bilpartij creëert.

Kuiten
Omdat beide benen tijdens het fietsen in beweging zijn, geeft een workout op de hometrainer ook een boost aan je kuiten.

Rugspieren
Hoewel de spieren in het onderlichaam meer worden versterkt, krijgen je buik- en rugspieren ook een boost.

De hometrainer:

  • verkleint de kans op hart- en vaatziekten.
  • zorgt ervoor dat de longinhoud groter wordt waardoor je meer energie krijgt.
  • zorgt ervoor dat je veel calorieën verbrandt.

Roeitrainer 

De roeitrainer zorgt voor de spieropbouw van je armen, schouders, buik, rug en benen.
De roeitrainer traint de bilspieren, de kuiten, de bovenbenen,  de schouders en de buikspieren!
De roeitrainer is effectief voor je vetverbranding. Voordeel is dat je weinig kans hebt op blessures. Wanneer je een goede houding aanneemt, worden je spieren en gewrichten relatief weinig belast vergeleken met bijvoorbeeld hardlopen.

Powerplate / trilplaat

Trilplaat verbetert je evenwicht

Door het getril van de powerplate wordt je lichaam uit balans gebracht. Nu is het de taak van de spieren om het weer terug in balans te krijgen. Dit doen ze door aan te spannen. Hoe vaker je uit balans raakt, hoe sterker je spieren worden. Vooral je romp, rug, armen en borst moeten extra hard werken. Zo creëer je snel een betere balans.


Versteviging in de spieren
Je spieren spelen een grote rol bij het trainen met een trilplaat. Je spieren zorgen ervoor, zoals hierboven vermeld staat, dat je in evenwicht blijft. Zonder al te veel in te spannen en moeite te doen, kun je gemakkelijk je spieren trainen. Door alleen op de trilplaat te blijven staan, train jij je spieren. Je kunt er ook oefeningen op doen zoals: squats, push-ups, planken, calf raises en korte bruggen. Door oefeningen te doen op een trilplaat is de kans groter en sneller dat je lichaam strakker wordt.
Powerplate vermindert de sinaasappelhuid en cellulitis

Sinaasappelhuid of cellulitis ontstaat door een slechte doorbloeding. Een trilplaat zorgt ervoor dat je doorbloeding verbeterd wordt. Je zult al gauw merken dat de cellulitis afneemt. Dit kun je stimuleren door op je voeding te letten. Probeer geen afvalstoffen binnen te krijgen, die zorgen voor een slechte doorbloeding. Probeer zo natuurlijk mogelijk te eten/drinken. De combinatie gezonde voeding met gebruik van de trilplaat, kan leiden tot cellulitis vermindering.

Verbetering stofwisseling en bloedsomloop
Door het trillen wordt je lichaam gemasseerd, hierdoor wordt je stofwisseling en bloedsomloop verbeterd. Dit komt omdat je spieren twee keer zo hard getraind worden. Je zult al gauw merken dat jij je beter in je vel zit. Een trilplaat is niet alleen goed voor je uiterlijk maar ook voor je gezondheid.

Snellere vetverbranding

Volgens onderzoek kan de botmassa verbeterd worden door gebruik te maken van een trilplaat. Hierdoor is het lichaam beter opgewassen tegen botontkalking. Dit fitnessapparaat is geschikt voor ouderen en mensen met pijn aan gewrichten door de zachte trillingen. Naast een betere botmassa, verbeter je ook flexibiliteit en mobiliteit.

Openingstijden Slender Salon Putten

Ma 08.30 – 16:00 uur
Di 08.30 – 16:00 uur
Wo 08.30 – 17.30 uur
Do 08.30 – 17.30 uur
Vr 08.30 – 12.00 uur

18.00 – 22.00 uur
18.00 – 22.00 uur
18.00 – 22.00 uur